holken @ Annestorp

Kattuggla Live Video

Lite vinterkänsla äntligen för ugglorna

Imorse strax innan kl 06 kom ugglan igen till holken för en kort kontroll att allt var ok där. Jag tror hon äntligen börjar känna igen sig nu i vädret att det är vinter. Minus 9 grader är det nu ute ute äntligen efter en “vinter” fylld av hårda vinder, regn och 6-8 plussgrader. Ska bli intressant och se om häckningen blir av ungefär samma tidpunkt ändå som det brukar trots det mindla vädret eller om det blir tidigare. Dom brukar ju starta häckningen februari-mars ungefär.

Leave a Reply