Vi får se om honan kommer vid gryningen
Jag var precis ute i skogen och kollade efter ugglorna. Jag hittade hanen. Han satt som vanligt på samma gren i “sitt” träd och tittade bestämt ner på mig. Men honan hittade jag inte. Hon sitter förhoppningsvis någonstans i närheten och när det blir mörkt så hoppas jag hon kommer in i holken igen och tar hand om hennes ägg. Om det inte är för sent redan. Kommer hon inte ikväll tidigt så blev det nog en misslyckad häckning i så fall.
Leave a Reply