Det blir bara en unge i år
Igår såg jag faktiskt alla fyra äggen i holken, men dom är trasiga och inte kläckta. Jag trodde ett hade kläckts och att den ungen blivit uppäten, men troligen så hade ägget bara åkt ner i spånen i holken. Men alla äggen som är kvar ser ut att vara “döda”. Så häckningen i år resulterade i en unge – Kenneth – och det blir nog inga fler i år. Nu får vi hoppas att Kenneth klarar sig bra framåt. Många faror lurar för Kenneth ytterligare ett par månader.
På detta korta filmklipp kan man se både Kenneth och mamman nu.

Leave a Reply